منتـدى طريــق النــَّجاح

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته


أهلاً و سهلاً و مرحبًا بمن أتانــَا ^_^،،
نتمنى لكـ قضاء وقتٍ طيّبٍ ومفيدٍ في أرجاء منتديات طريــق النــَّجاح،،
للحصول على كافّة الصّلاحيات والمشاركة معنا تفضّل بـالتسجيل،
أو تفضّل بالدخول إن كنتَ مسجّلاً..


انضم إلى المنتدى ، فالأمر سريع وسهل

منتـدى طريــق النــَّجاح

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته


أهلاً و سهلاً و مرحبًا بمن أتانــَا ^_^،،
نتمنى لكـ قضاء وقتٍ طيّبٍ ومفيدٍ في أرجاء منتديات طريــق النــَّجاح،،
للحصول على كافّة الصّلاحيات والمشاركة معنا تفضّل بـالتسجيل،
أو تفضّل بالدخول إن كنتَ مسجّلاً..

منتـدى طريــق النــَّجاح

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

~*¤ô§ô¤*~ ..نريدُ جيلاً يفلحُ الآفاقْ.. نريدُ جيلاً.. رائداً.. عملاقْ.. ~*¤ô§ô¤*~

الرَّوابـط منتهية الصَّلاحيَّة نظرا لانتهاء صلاحية بعض الرَّوابط الخاصة بحفظ ملفات مهمة للطلبة و التي يصعب علينا إيجادها إلا بواسطة الوافدين من أجلها، نطلب من كل عضو يجد رابطًا منتهي الصلاحية أن يبلِّغ الإدارة أو المشرف على القسم عن الموضوع الذي يحوي رابطًا تالفًا من أجل إعادة رفع الملفات و تعميم الفائدة على الجميع، وبارك الله فيكم..
حملـة تجديد الرَّوابـط بشرى إلى كل الطلبة الذين راسلونا بخصوص موضوع الأخت خولة دروس و تمارين في الكيمياء و الذي يحوي ملفات قيمة انتهت صلاحية روابطها، نـُعلمكم أنَّه تمَّ إعادة رفع الملفات و تجديد الرَّوابط، و فيما يخص بقيَّة المواضيع فالبحث عن ملفاتها جارٍ حاليا من أجل إعادة رفعها..  لكل استفساراتكم و اقتراحاتكم أو للتبليغ عن روابط أخرى نحن في الخدمة، وفـَّقكم الله إلى كلِّ الخيــر..
دعــاء اللهم احفظ إخواننا المسلمين في ليبيا و اليمن و مصر و تونس و سوريا و البحرين و سائر بلاد المسلمين و احقن دماءهم و آمنهم في أنفسهم و أموالهم، اللهم اشف مرضاهم و ارحم موتاهم و وحد كلمتهم و ول عليهم خيارهم... آمين يا رب العالمين.
اللغة العربية الرجاء من جميع الأعضاء الالتزام باللغة العربية الفصيحة أثناء التحاور في مختلف أركان المنتدى و ذلك حرصًا منا على السمو بلغتنا العربية لغة القرآن الكريم.
مقولات ‎بعـض الكلمات تستقر فِي القلوبِ كرؤوسِ الإبر، متى تـحركت.. أوْجعت أقصى مراحل النضج هي عندما تؤمن بأن لديك شيئًا تمنحه للعالم إن أنجح الطرق للوصول إلى التعاسة هو كتمانك إحساسك بالألم داخلك عندما يخبرك شخص ما بسر، فإنه يسلبك رد فعلك التلقائي تجاه شخص آخر يمكنك أن تتعلم من أخطاء الآخرين، لكنك لا تنضج إلا عندما ترتكب أخطاءك أنت إذا كنت تعيش في الماضي فإنك لست على قيد الحياة الآن الطريق للجنون هو أن تحاول إسعاد الجميع طوال الوقت امنح تقديرك، تفهمك، دعمك و حبك، ولكن من منطلق القوة. العطاء من منطلق ضعف هو مجرد نوع من التسول التردد و المماطلة و التأجيل أشبه ببطاقة ائتمان: لذيذ استعمالها إلى حين وصول الفاتورة  تعلَّم من النملة؛ فهي لا تبحث عن المداخل، بل تصنعها من يأبى اليوم قبول النصيحة التي لا تكلفه شيئا فسوف يضطر في الغد إلى شراء الأسف بأغلى سعر الوقت يداوي كل شيء؛ فقط أعطِ الوقت وقته الحجج الواهية لا تقنع أحداً، حتى ذلك الذي يتذرع بها لا يقاس النجاح بالموقع الذي يتبوأه المرء في حياته.. بقدر ما يقاس بالصعاب التي يتغلب عليها خيبة الأمل دليل على أن الأمل كان في غير محله في اليوم الذي لا تواجه فيه أية مشاكل، تأكد أنك في الطريق غير الصحيح يوجد دائماً من هو أشقى منك، فابتسم لعله من عجائب الحياة أنك إذا رفضت كل ما هو دون مستوى القمة فإنك دائما تصل إليها لكي تتفادى كل صور الإنتقادات: لا تفعل شيئا، و لا تقل شيئا، و كن لا شيء.

3 مشترك

    2* اختبار مقترح للبكالوريا / الجزائر / انجليزية

    °ChOuMeiSsA°
    °ChOuMeiSsA°
    مديــر المنتـدى
    مديــر المنتـدى


    تاريخ التسجيل : 15/03/2008
    عـدد الرسائــل : 1081
    الجنس : انثى
    العمــل : طالب
    الهوايـة : المطالعة
    الموقـع : 2* اختبار مقترح للبكالوريا / الجزائر / انجليزية 610
    أوسمة العضو : 2* اختبار مقترح للبكالوريا / الجزائر / انجليزية Empty

    2* اختبار مقترح للبكالوريا / الجزائر / انجليزية Empty 2* اختبار مقترح للبكالوريا / الجزائر / انجليزية

    مُساهمة من طرف °ChOuMeiSsA° 23.06.08 12:27

    REPUBLIQUE ALGERIENNE DEMOCRATIQUE ET POPULAIRE
    MINISTERE DE L’EDUCATION NATIONALE

    SAMPLE BAC PAPER 2
    STREAM: LLE

    PART ONE: READIND AND INTERPRETING
    (14pts)

    Read the text carefully then do the activities.

    Behind The Times

    Caning, the customary British punishment for student misbehaviour, did not end with Tom Brown or Nicholas Nickleby. Britain is still behind the times on behinds, so to speak. Even today, according to a survey compiled by the Society of Teachers Opposed to Physical Punishment (STOPP), a school child is still thrashed somewhere in the country every nineteen seconds. Such whippings may be nearing an end, however, as Britain, the only West European nation that still allows corporal punishment, bows to standards set by the European Court of Human Rights. A bill moving through parliament would forbid caning unless individual parents had registered their approval with school authorities.
    Despite all its intended humanity, the proposed legislation angered some conservative MP’s who, remembering their own public-school days, support caning as a sacred custom. STOPP and other anticaners oppose the law as unjust. One reason is that some students would be caned with others while others guilty of the same infraction would not. So far, the prospective victims have not been consulted, though they obviously have tender feelings on the matter. Unless they have merciful parents, the only protection for potential canees is to be at least 16 years old and to live in Scotland. According to Scots law, students16 or over are independent of their parents. Under the new legislation, they could decide for themselves whether they cared to be thrashed or not.

    Spencer Davidson


    1. Choose the answer that best completes the following statements:
    A. In Britain, caning students for misbehaviour
    a. is a new phenomenon.
    b. has never been used.
    c. is not a new phenomenon.

    B. Some public- school students are thrashed because
    a. they do not do their homework.
    b. they do not behave well in class.
    c. they disobey orders.

    C. Teachers beat their students
    a. so as to restore discipline and order.
    b. because they do not like them.
    c. for they are impatient and intolerant.

    D. Recently parliament has passed a law stating that
    a. all students have to be rewarded for their efforts.
    b. a student may be punished only if his parents do not object to it.
    c. innocent students can thrash guilty ones.

    2. Answer these questions according to the text.
    a. How do teachers in Britain react when their students behave badly ?
    b. What does ‘STOPP’ stand for ? What is its purpose ?
    c. Who is against the law passed by parliament ? Why ?
    d. What is the difference between a student living in Scotland and another living in Britain ?

    3. In which paragraph is it mentioned that the public scholars were not invited to give their opinions concerning caning at schools?

    4. Match the words with their definitions.

    Words Definitions
    rights a. beaten with a stick / whip as punishment
    thrashed b. a set of laws
    legislation c. having done wrong
    guilty d. things a person may have by law
    5. Give the opposite of the following words keeping the same roots.
    a. approval≠
    b. merciful ≠
    c. decided ≠

    6. Combine the following sentences using the connector in brackets.
    a. Nicholas Nickleby was often punished for his misbehaviour. He had good marks in most subjects. (although)
    b. Nick repeated the year. He had spent most of his time playing electronic games. (because)
    c. The Smiths are good parents. Their only concern is their children’s education. (whose)

    7. Put the verbs in brackets in the correct form.
    Mrs Peggy Flint teaches English at Charters Comprehensive School. She (to become) a teacher in 1991. Since then, She (to teach) at Charters comprehensive school. Mrs Peggy Flint is for co-education because, according to her, it (to offer) children nothing than a true version of the society in miniature. Mrs Peggy Flint (to come) to Algeria next month to attend a conference on teaching.

    8. Fill in each gap with one word so that the text makes sense.
    The right to an adequate education is essential. It is not ------------- important to individuals but families and communities as well. All people------------ be able to have a job, or continue their ------------- as far as they want. This is the only ------------ to contribute to citizenship development.

    9. Classify these words according to the pronunciation of their final ‘ed’: / t / / d / / id /
    a. caned b. thrashed c. consulted d. registered


    PART TWO: WRITTEN EXPRESSION

    Choose one of the following two topics:

    1. You are a member of an association of teachers opposed to physical punishment. Write an article to the local newspaper in which you explain why you are against corporal punishment and what consequences it may have on students.You may use the following notes :
    - loss of self-confidence.
    - Disrespect and hate towards adults.
    - Complex of inferiority.
    - Hate of studies.
    - School failure.
    - Desire of revenge/ social misbehaviour.

    2. Imagine you are a psychologist in a school and that you are talking to a child who has been behaving wrongly for the last few weeks Write the dialogue



    - The end -

    learn
    *Nadjah*
    *Nadjah*
    عضـو مثـابـر
    عضـو مثـابـر


    تاريخ التسجيل : 28/06/2009
    عـدد الرسائــل : 98
    الجنس : انثى
    العمــل : طالب
    الهوايـة : السفر
    الموقـع : 2* اختبار مقترح للبكالوريا / الجزائر / انجليزية 610

    2* اختبار مقترح للبكالوريا / الجزائر / انجليزية Empty رد: 2* اختبار مقترح للبكالوريا / الجزائر / انجليزية

    مُساهمة من طرف *Nadjah* 07.08.09 12:23

    Thank you so much my sister
    nourelhouda01
    nourelhouda01
    عضـو مجتـهـد
    عضـو مجتـهـد


    تاريخ التسجيل : 23/05/2009
    عـدد الرسائــل : 102
    الجنس : انثى
    العمــل : طالب
    الهوايـة : غير معروف
    الموقـع : 2* اختبار مقترح للبكالوريا / الجزائر / انجليزية 610

    2* اختبار مقترح للبكالوريا / الجزائر / انجليزية Empty رد: 2* اختبار مقترح للبكالوريا / الجزائر / انجليزية

    مُساهمة من طرف nourelhouda01 07.08.09 13:14

    Thank you sister for the subject

    May Allah bless you
    °ChOuMeiSsA°
    °ChOuMeiSsA°
    مديــر المنتـدى
    مديــر المنتـدى


    تاريخ التسجيل : 15/03/2008
    عـدد الرسائــل : 1081
    الجنس : انثى
    العمــل : طالب
    الهوايـة : المطالعة
    الموقـع : 2* اختبار مقترح للبكالوريا / الجزائر / انجليزية 610
    أوسمة العضو : 2* اختبار مقترح للبكالوريا / الجزائر / انجليزية Empty

    2* اختبار مقترح للبكالوريا / الجزائر / انجليزية Empty رد: 2* اختبار مقترح للبكالوريا / الجزائر / انجليزية

    مُساهمة من طرف °ChOuMeiSsA° 24.09.11 0:16

    *Nadjah* كتب:
    Thank you so much my sister

    bismillah

    Not at all my dear sister

    b01 conc02 b01
    °ChOuMeiSsA°
    °ChOuMeiSsA°
    مديــر المنتـدى
    مديــر المنتـدى


    تاريخ التسجيل : 15/03/2008
    عـدد الرسائــل : 1081
    الجنس : انثى
    العمــل : طالب
    الهوايـة : المطالعة
    الموقـع : 2* اختبار مقترح للبكالوريا / الجزائر / انجليزية 610
    أوسمة العضو : 2* اختبار مقترح للبكالوريا / الجزائر / انجليزية Empty

    2* اختبار مقترح للبكالوريا / الجزائر / انجليزية Empty رد: 2* اختبار مقترح للبكالوريا / الجزائر / انجليزية

    مُساهمة من طرف °ChOuMeiSsA° 24.09.11 0:17

    nourelhouda01 كتب:
    Thank you sister for the subject

    May Allah bless you

    bismillah

    You are welcome Nourelhouda

    b01 conc02 b01

      مواضيع مماثلة

      -

      الوقت/التاريخ الآن هو 28.03.24 16:38